Veelgestelde vragen

Algemeen

Voor wie is SteunMijnSalon?

SteunMijnSalon is er voor de salons en voor de consumenten in de beautybranche.

Wat is het doel van SteunMijnSalon?

Salon: Consumenten aan zich gebonden houden en een potentieel cashprobleem opvangen.
Consumenten: Salons ondersteunen door het cashprobleem gedeeltelijk te ondervangen door de verkoop van vouchers.

Salons

Waar kan ik mij aanmelden als salon?

Aanmelden kan hier

Hoe werkt SteunMijnSalon?

Salons krijgen na aanmelding op SteunMijnSalon een eigen landingspagina. Consumenten kunnen een voucher kopen van hun favoriete salon. Zodra de salons weer open mogen, kan de consument zijn of haar gekochte voucher verzilveren door een behandeling of product af te nemen bij de desbetreffende salon.

Hoe kan ik als salon de voucher verzilveren die de consumenten gekocht hebben?

In een meegeleverd bestand kan de salon bijhouden welke consument een voucher heeft gekocht. Dit bedrag kan de salon vervolgens in mindering brengen bij de behandeling en/of het product(en) die er wordt(en) gekocht door de consument. De salon is zelf verantwoordelijk voor de administratie hiervan. SteunMijnSalon zal de salon hier zoveel mogelijk in faciliteren.

Welke gegevens van mijn salon zijn nodig om mee te doen?

Voor het aanmelden van jouw salon hebben wij de volgende gegevens nodig: naw-gegevens, telefoonnummer, kvk-nummer en een rekeningnummer. Zodra de gegevens volledig zijn, kan jouw account geverifieerd worden.

Wanneer ontvang ik het geld van de vouchers die verkocht zijn voor mijn salon?

Het bedrag van de verkochte vouchers van jouw salon wordt wekelijks overgemaakt naar het bij ons bekende rekeningnummer. Bij elke uitbetaling ontvang je een factuur met voucher-bedrag (0% BTW) en transactiekosten (21% BTW).

Hoe wordt er omgegaan met de gegevens van de salon?

Wij gaan zorgvuldig met deze informatie om en vragen alleen de benodigde gegevens om de salon te ondersteunen. Zie hiervoor ook onze privacy-verklaring.

Kan ik als salon korting of extra tegoed geven op een voucher?

Ja, dit is mogelijk door dit te vertellen in een verhaal op jouw pagina. Je zou bijvoorbeeld kunnen aangeven dat de consument bij de aankoop van een voucher 10% extra aan waarde krijgt of dat de consument 10% extra korting krijgt op een behandeling of product.

Kan ik me ook weer uitschrijven als salon?

Ja, als jij geen steun meer nodig hebt kun je jouw salon afmelden van SteunMijnSalon. Je zit niet aan een contract vast en je uitschrijven kan door een mail te sturen naar info@steunmijnsalon.nl

Hoe wordt er voorkomen dat een voucher herhaaldelijk gebruikt wordt?

Elke verkochte voucher is voorzien van een unieke code die alleen bekend is bij de salon en de koper.

Wat zijn de kosten om mijn salon aan te melden?

Je aanmelden is geheel kosteloos. Je betaalt alleen een bedrag van €1,50 incl. aan servicekosten per gekochte voucher. Dit zit bij het bedrag van de voucher in. Rekenvoorbeeld: bij een verkochte voucher van €30 wordt er €28,50 op jouw rekeningnummer gestort.

Wat gebeurt er als de salons weer open mogen?

Op dat moment verheugen wij ons allemaal, wij hopen dat we tot die tijd zoveel mogelijk salons te kunnen helpen. Het is nog niet bekend wat voor vervolg hieraan wordt gegeven. Mocht je geen steun meer nodig hebben dan kan je jouw salon afmelden door een mail te sturen naar info@steunmijnsalon.nl

Gelden de gekochte vouchers als omzet en heeft dit invloed op de overheidsmaatregelen rondom omzetderving?

Wanneer je in jouw salon naast de behandeling ook nog producten verkoopt heb je te maken met multi purpose vouchers (MPV’s). Multi purpose vouchers zijn vouchers waarbij op het moment van de aankoop nog niet kan worden bepaald welk btw-bedrag van toepassing zal zijn, laagtarief of hoogtarief.

Bij deze MPV’s moet de btw pas worden aangerekend op het moment dat de voucher door de consument wordt ingewisseld. Eerder kun je als salon niet weten wat er mee wordt aangekocht en welk btw-bedrag verschuldigd is. Dus in dit geval moet er zowel bij de uitgifte van de voucher als bij de eventuele doorverkoop ervan dus geen btw worden aangerekend.

Bekijk het artikel hier op overheid.nl

Hoe lang duurt het voordat mijn salon online staat?

Na registratie van een salon krijg je een e-mail met daarin een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de landingspagina van jouw salon. De unieke landingspagina kan gepersonaliseerd worden aan de hand van een omslagfoto, een logo en een persoonlijk verhaal. De laatste stap betreft een een SEPA-overboeking van €0,35 ter verificatie van het bankrekeningnummer.

Kan ik als salon dit initiatief ook delen op mijn eigen website en social media kanalen?

Ja, dat is mogelijk en dit raden wij dan ook sterk aan. Gebruik hiervoor de buttons onderaan de pagina van jouw salon.

Consumenten

Tot wanneer kan de ik de voucher verzilveren?

De voucher is onbeperkt houdbaar.

Kan ik mijn voucher annuleren?

Gekochte vouchers kunnen niet geannuleerd worden.

Krijg ik het aankoopbedrag van de voucher terug wanneer de salon failliet verklaard is?

SteunMijnSalon is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het faillissement van de salon. Wij raden je aan om contact op te nemen met de betreffende salon.

Hoe ontvang ik de voucher na mijn aankoop?

Je ontvangt de voucher per mail. Kijk voor de zekerheid ook nog in je spam. Mocht je niks hebben ontvangen neem dan contact met ons op via de chatbutton.

Ik heb geen voucher ontvangen, wat moet ik doen?

Het kan ongeveer 5 minuten duren voordat je hem ontvangt. Kijk anders voor de zekerheid nog in je spam. Mocht je niks hebben ontvangen neem dan contact op via de chat op de homepagina en wij gaan dit zo spoedig mogelijk voor je oplossen!

Kan de voucher ook gedeeltelijk verzilverd worden?

Dit is per salon afhankelijk, neem contact op met de betreffende salon voor meer informatie.

Kan ik ook een voucher cadeau doen?

Ja dat kan. Wij adviseren om de naam van de persoon te gebruiken voor wie je dit cadeau doet. Gebruik hiervoor wel je eigen email en stuur dit vervolgens door naar de persoon voor wie de voucher is.

Op welke manier kan ik de voucher kopen?

De voucher kan gekocht worden middels iDeal.

Kan ik als consument zelf beslissen voor welk bedrag ik een voucher aankoop?

Om het makkelijk te maken hebben wij vooraf een aantal bedragen geselecteerd. Mochten deze bedragen niet voldoen aan je wensen dan is er de mogelijkheid om een ander bedrag in te vullen.

Andere vragen

Mijn vraag staat hier niet tussen, kan ik persoonlijk contact opnemen?

Mocht je vraag er niet tussen staan dan beantwoorden wij deze graag via de chat. Via de chatbutton op de homepagina kun je gemakkelijk met ons in contact komen.

Partners